Wednesday, July 21, 2010

Persuratan Melayu Berwajah Baru


Rabu 21 julai...UPSI,pembubaran ahli jawatankuasa (AJK) persatuan persuratan melayu UPSI 2009/2010 dan pelantikan ahli jawatankuasa baru persatuan persuratan melayu 2010/2011 telah berjalan dengan jayanya, kehadiran kesemua pelajar kesusasteraan melayu dari semester 1 hingga semester 7 dan di isi dengan kehadiran ayahnda tercinta dalam bidang sastera di UPSI iaitu Prof. Madya Dat0 Paduka Dr Mohd Rosli Saluddin telah memeriahkan lagi majlis tersebut.
Bekas Pengerusi persatuan persuratan melayu, Abang Rafizi mengucapkan terima kasih kepada AJK persuratan melayu yang lalu kerana telah banyak menyumbang jasa dan bakti kepada persatuan serta sastera amnya, dan berharap agar AJK yang baru di lantik di bawah pimpinan pengerusi baru persatuan, iaitu saudara Mohd Shahir Mohd Najib akan lebih gigih bekerja demi memastikan persatuan persuratan melayu terus gah sebagai satu persatuan yang di segani di UPSI.
Keberkesanan sebuah persatuan bergantung kepada kehebatan ahli yang mengerakkannya, Harapan semoga persatuan kali ini lebih hebat berbanding sebelumnya...insyallah

No comments:

Post a Comment